Intézményi tájékoztató az őrzött szállítás web felületen való megrendeléséhez

Tisztelt Orvosigazgató Asszony / Úr!

Az Országos Mentőszolgálat a mentésirányítási tevékenységének fejlesztése valamint hatékonyságának növelése céljából a közeljövőben új internetes alkalmazást, az őrzött szállítások web felületen történő megrendelésének lehetőségét vezeti be.

Az interneten történő megrendelés biztosítása a mentésirányítási szempontok, valamint az őrzött szállítás megrendelési folyamatának egyszerűsítése és megkönnyítése érdekében, történik. Az elektronikus megrendelő felület mellett, a korábbi telefonos megrendelés lehetősége továbbra is rendelkezésre áll. Az elektronikus felület használatához regisztráció szükséges.

A webfelület elérése: https://orzottszallitas.mentok.hu 2020. február 01-től folyamatosan rendelkezésre áll.

Ezen a felületen kizárólag őrzött betegszállítás rendelhető meg.

Az őrzött betegszállítás során – orvosi elrendelés alapján – a beteget orvosi, mentőtiszti vagy mentőápolói, neonatológiai szállítás esetén neonatológiai szakorvosi, illetve gyermek intenzív terápiás szakápolói felügyelet mellett gyógyintézetből gyógyintézetbe, kivételes esetekben otthonába szállítják.

A mentési készenlétet igénylő őrzött szállítást az Országos Mentőszolgálat megfelelő ellátási szintű mentőegysége végzi.  Ilyen típusú szállítás megrendelésekor az életmentésre bevethető mentőkapacitás igénybevétele történik! Kérjük, hogy őrzött mentőszállítási igényt csak indokolt esetben rögzítsenek.            

Őrzött betegszállítást a megrendelő felületen csak regisztrált, az ENKK működési nyilvántartásban szereplő, érvényes orvosi pecsétszámmal rendelkező orvos rendelhet.

A regisztráció alkalmával kötelezően megadandó adatok:

  • Az orvos neve, pecsétszáma
  • Egy érvényes járó vagy fekvőbeteg ellátásban nyilvántartott osztály, szakrendelő OEP kódja. Az egyéb ellátó területek OEP kódjai nem alkalmasak a regisztráció kivitelezéséhez.
  • Érvényes e-mail cím (a regisztráció visszaigazolásához szükséges)

Sikeres regisztráció esetén a visszaigazoló email tartalmazza a belépéshez szükséges további adatokat.

 

Az elektronikus adatlap megjelenésében és részleteiben a mentésirányítás szervezési, szakmai szempontjait figyelembe véve, részleteiben ugyan eltér, de tartalmilag azonos a miniszteri rendeletben jelenleg kitöltési kötelezettségként megjelölt 4. sz. és 5. sz. adatlapokon elvártakkal. Az elektronikus adatlap kitöltése, a megrendelési folyamat gyorsítását, egyszerűsítését szolgálja, jelenleg nem helyettesíti a papír alapú dokumentumokat.

Az 5/2006. (II.7.) EüM rendelet 5.§(1) b) értelmében a mentési készenlétet igénylő őrzött szállítást megrendelő orvos a mentőegység szintjének meghatározására nem jogosult. Mentésirányításunk a lehető legmagasabb szakmai szinten és prioritással kezeli a beérkezett feladatokat.

Az adatlap szerkezete jelöléssel választható, listából választható és szabad szöveges mezőket tartalmaz. A szabad szöveges mezők maximum 100 karaktert tartalmazhatnak, kérjük a mező(k) címének megfelelően, a releváns információkat itt megadni szíveskedjenek.

Emlékeztető céllal a megrendelés után, a kitöltött adatlap kinyomtatható.

A megrendelőlapon a megrendelő orvos rubrikában szereplő e-mail cím kitöltése esetén, a folyamatot követő e-mail értesítők erre a címre kerülnek kézbesítésre. Ennek hiányában a regisztráció alkalmával megadott email címre kerülnek kiküldésre.

Megrendelés leadásakor a rendszer, igazoló email-t küld arról, hogy az őrzött szállítás megrendelését a rendszer rögzítette.

A feldolgozás megkezdésekor, tehát a megrendelt szállítás beérkezésekor újabb értesítő üzenetet küldünk. A továbbiakban nem kerül sor e-mail értesítő küldésére, kivétel, ha megyehatáron túli, nem sürgős őrzött szállítás megrendelése történt. Ebben az esetben, tekintettel a hetvenkét órás teljesítési határidőre, külön értesítőt küld a rendszer akkor, amikor a mentőegység a feladat elvégzéséhez elindult.

 

A web felületen a bejelentkezett felhasználó számára lehetőség van az általa megrendelt őrzött mentőszállítás státuszának nyomon követésére. Ebben az opcióban a megrendelt feladat mellett látható a megrendelés adatlapszáma, valamint az ún. esetazonosító száma. Kérjük, hogy információ kérés alkalmával az itt látható azonosítókra hivatkozzanak.

A web felületen csak a belépett felhasználó által megrendelt, folyamatban lévő feladatok adatai láthatóak. A szállítás státuszával kapcsolatos információk a web felületen megtekinthetőek.

 

Egyéb információk az OMSZ mentésvezetőjétől kérhetőek a 1824-es telefonszámon.

Az alkalmazás használatát illetően további információk regisztráció nélkül is elérhetőek itt:

https://oktatas.mentok.hu/course/index.php?categoryid=95

 

Technikai hiba esetén elérhetőségek:

OMSZ HelpDesk 

Tel: 06-20-947-0220 Tel: 06-1/301-2221

E-mail: helpdesk@mentok.hu

 

Észrevételeiket, szakmai, technikai jellegű javaslataikat, várjuk, az info@mentok.hu címen

Üdvözlettel:                        

Országos Mentőszolgálat