Tájékoztató a gyógyászati segédeszközök eRecepten történő rendelése kapcsán

Tisztelt Kolléga!
 

Hivatkozással a 2020.04.28.-án küldött Gyógyászati segédeszközök eRecepten történő rendelése tárgyú levelünkre, ezúton szeretnénk felhívni figyelmüket, hogy a 14/2007. (III. 14.) EüM rendelet jelenleg csak bizonyos gyógyászati segédeszközök rendelését teszi lehetővé az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) rendszerén keresztül elektronikus vény formájában.

 

Az EESZT eRecept moduljában a vényírási szabályoknak megfelelően jelenleg kizárólag a NEAK honlapján közzétett listán szereplő gyógyászati segédeszközök elektronikus vényfelírására van lehetőség. Az egyéb, társadalombiztosítási támogatással rendelkező gyógyászati segédeszközök továbbra is csak papír alapon rendelhetők!


A gyógyászati segédeszközökre vonatkozó eReceptek felírása a megszokott gyógyszeres eRecept szolgáltatások használatával történik az alábbiak szerint:

  • kérjük, minden esetben tájékoztassák pácienseiket a vénykiáltási lehetőségekről:
    • papír alapú GYSE vény GYSE forgalmazónál és gyógyszertárban is kiváltható
    • eReceptre felírt GYSE kizárólag gyógyszertárban váltható ki
  • a felírás – a fenti szempontok figyelembevétele mellett – minden esetben a páciens kívánsága szerint történjen,
  • az elektronikus úton írható GYSE-t TTT kóddal kell rendelni az EESZT-ben (ISO kód alapon történő beküldés nem lehetséges),
  • a vényíráshoz szükséges további GYSE-specifikus információkat az UTASITAS mezőben (max. 255 karakter) szükséges szövegesen feltüntetni. Az UTASITAS mezőbe az orvos beírhatja az oldaliságot, testtájékot, méretet, a szakorvosi javaslat naplósorszámát, valamint a betegnyilatkozatok (tájékoztatás, kihordási idő) meglétét,

 

Az elektronikus úton jelenleg nem írható GYSE-k beküldése az EESZT-be, az eGYSE modul bevezetéséig továbbra sem lehetséges, próbálkozásnál az EESZT rendszere hibaüzenetet küld!  
 

Kérjük, minden esetben a beteg kérésének megfelelően rendeljék a GYSE termékeket, és adjanak számukra tájékoztatást a kiváltási lehetőségekről.

 

Tájékoztatjuk, hogy folyamatban van a jogszabályok olyan irányú módosítása, mely alapján lehetővé válik további GYSE termékek elektronikus rendelése és kiváltása (kivéve: optika és fogtechnika). A zökkenőmentes bevezetés érdekében a technikai csatlakozás informatikai dokumentációjának tervezetét (fehér könyv) publikáltuk a rendszerszállítók számára. A vonatkozó rendeletmódosítás elfogadása esetén a változásokról és a változás hatályba lépésének időpontjáról értesíteni fogjuk Önt és az érintett feleket. A csatlakozáshoz szükséges 1 db ingyenes eSzemélyi-olvasók kijuttatását a rendelet hatályba lépését követően kezdjük el.

 

Korábbi tájékoztatásainknak megfelelően lehetőség lesz egy ingyenes webalkalmazás használatára, melyen keresztül elérhetőek lesznek a vények kiadásával kapcsolatos funkciók. Ezen felül kibővítésre kerülnek a miniHIS szolgáltatásai a gyógyászati segédeszközök rendelhetőségével.

 
Amennyiben további kérdése merül fel, kollégáink az alábbi elérhetőségeken készséggel állnak rendelkezésére:
 
Email: gyse.eeszt@okfo.gov.hu
Telefon: +36 1 920 1050
 
 
 
Üdvözlettel,
 
Országos Kórházi Főigazgatóság
Informatikai Helyettes Főigazgatóság