Kiegészítő információk az EESZT leállásával kapcsolatban

Tisztelt Partnerünk!

 
Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) infrastruktúrája 2020. augusztus 19. szerda 22.00 óra és 2020. augusztus 23. vasárnap éjfél között átköltözik a Kormányzati Adatközpontba. Ez idő alatt az EESZT szolgáltatásai, valamint az ágazati és lakossági portálfelületek nem lesznek elérhetőek. Így leletet, kórtörténetet nem lehet majd lekérdezni, valamint szünetel a labor- és COVID-19 teszteredményeket megtekintése is.  (A koronavírus-szűrővizsgálat eredményéről minden érintett a mintavételt elrendelő egészségügyi intézménynél kérhet tájékoztatást).
 
Fontos információ, hogy a leállás alatti négy napban ügyeleti- és sürgősségi ellátás során nem lehet eReceptet felírni. Ha az ügyeletes orvos úgy ítéli meg, hogy azonnal ki kell váltani egy gyógyszert, akkor hagyományos papíralapú receptet ír fel a páciensének.
 
A betegellátás menetében, valamint a megszokott gyógyszerkiváltási folyamatokban sem lesz változás, a medikai rendszerek EESZT-kapcsolat nélkül, a korábban megszokott módon működnek.
 
Kiegészítő információ, hogy a négynapos hosszú hétvégén nyitva tartó gyógyszertárak működését nem fogja befolyásolni az EESZT leállása. Elkészült ugyanis az a fejlesztés, amely akkor is biztosítja az eReceptek kiváltását a gyógyszertárakban, amikor az EESZT nem elérhető. Ez a másodlagos biztonsági rendszer gondoskodik arról, hogy a patikai gyógyszerkiadás zavartalanul működjön.
 
Az augusztus 19. és 23. között végzett egészségügyi ellátások dokumentációi utólagosan és automatikusan kerülnek feltöltésre az EESZT-be, amelynek szolgáltatásai augusztus 24-től ismét a korábban megszokottak szerint lesznek elérhetőek.
 
További kérdései esetén kérjük, keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait a +36 1 920 1050-es telefonszámon vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen.
 
Együttműködésüket és megértésüket köszönjük!
 
Üdvözlettel,
EESZT Üzemeltetés