EESZT-Tájékoztató a felírási igazolást érintő változásokról

Tájékoztató a felírási igazolást érintő változásokról

 

Tisztelt Intézményvezető!
  

Ezúton tájékoztatom az elektronikus recepttel kapcsolatos, 2020. január 1-jével életbe lépő változásokról.
  
Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004. (IV. 28.) ESzCsM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 24. § (2b) bekezdése 2020. január 1-jével hatályát veszíti.

2020. január 1-jétől az orvos nem köteles felírási igazolást készíteni és átadni a gyógyszerkészítmény felírását követően. A beteg kérésére, valamint 14 éven aluli páciense részére történő vényírás esetén továbbra is minden esetben kötelező annak kiállítása és átadása.
 
A 2020. január 1. után amennyiben kiállításra kerül felírási igazolás, annak továbbra is NEAK vényen kell megvalósulnia, és az eddig megszokott módon az orvos aláírásával és bélyegzője lenyomatával szükséges ellátni. A felírási igazolást pedig a gyógyszertár továbbra is köteles megőrzésre megtartani. A jogszabály-módosítás jelenleg folyamatban van, és várhatóan még 2019 decemberében kihirdetésre kerül.
 
Ezúton kérjük, tájékoztassa munkatársait, hogy további értesítésig a jelenleg érvényes szabályokat kövessék. A szükséges jogszabály-módosítások elfogadásáról, annak kihirdetését követően tájékoztatni fogjuk Önöket.
 
További kérdései esetén kérjük, keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait a +36 1 920 1050-es telefonszámon vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen.
 
Szíves együttműködésüket előre is köszönjük!
 
 
Üdvözlettel,
 
Gondos Miklós
Főigazgató
Állami Egészségügyi Ellátó Központ